Met een schat aan ervaring in natuurlijke en gezonde make-up, is onderneemster en power lady Caroline Rigo (39) een hooggewaardeerd en inspirerend persoon in de schoonheidswereld. Geef haar maquillage en penselen en deze topvisagiste doet elke huid stralen. Samen met haar team ontwikkelde ze succesvolle merken, die verdeeld worden in de farma- en beautysector.
Qontact I Hoe is het allemaal begonnen?
Caroline: “Na een avondopleiding tot schoonheidsspecialiste ben ik als make-up artist aan de slag gegaan. Eerst zelfstandige in bijberoep, na een tweetal jaar fulltime freelancer voor magazines, televisie en muziekgroepen. In 2007 heb ik mijn make-upwinkel Le Visage geopend. Iedereen verklaarde mij gek want dit concept was toen nog niet vertrouwd in het winkelstraatbeeld. Ik kocht merken in uit alle hoeken van de wereld en bracht ze bij ons op de markt. Na verloop van tijd merkte ik dat steeds meer klanten behoefte hadden aan luxueuze en tegelijk gezonde én verantwoorde schoonheidsproducten. Zo ben ik op het idee gekomen om een eigen make-uplijn te ontwikkelen. In 2016 is Le Visage omgedoopt tot de belevingsstore Café Beauté en heb ik het minerale make-upmerk Cent Pur Cent gelanceerd. Vandaag is deze lijn verkrijgbaar in meer dan 600 apotheken.”
Qontact I Dat eerste succes smaakte naar meer, nietwaar?
Rigorgeous is het overkoepelende businessmodel waarbij je Carolien leert kennen als de spirit en de persoonlijkheid achter de merken Cent Pur Cent, i.am.klean, Blush Academy + Agency en Café Beauté. Het concept steunt op de drie pijlers van de Rigoodness-visie: good hearted, good inspired en good connected. Caroline: “Rigorgeous is een manier van zijn, een visie op hoe je in het leven staat. Ik ontwikkel schoonheidsproducten als een oplossing voor het probleem van de klant, volledig op maat. Het is mijn ambitie om vrouwen zichzelf te leren accepteren wie ze zijn en er de beste versie van te maken. Ik put veel inspiratie uit gesprekken met zowel b2b-klanten als consumenten of uit onze community op Facebook. Verder lees ik veel, reis ik vaak en vind ik verschillende culturen fascinerend. Door geen oogkleppen op te zetten en te luisteren en te observeren wat er in de wereld gebeurt, krijg ik inspiratie voor innovatie.”
Ik zie mijzelf als pionierster.
Qontact I Op welke manier slaag jij erin om je te omringen met de juiste mensen?
Qontact I In welk opzicht is netwerken voor jou een inspiratiebron?
Caroline: “Netwerken is superbelangrijk, ik netwerk heel veel. Tijdens netwerkevents vraag ik de aanwezigen de oren van het hoofd omdat ik veel wil te weten komen en van iedereen wel iets kan leren. Op die manier groei ik niet alleen als onderneemster, maar ook als mens. Daarom sta ik voor 100 procent achter Qontact. De bezielers achter dit zakelijke netwerk brengen een sterk verhaal over het verbinden van mensen. Ik vind dat ze dit daadkrachtig faciliteren voor andere ondernemers. Een grote troef is de persoonlijkheid die in hun netwerk is verweven. Ik bedoel daarmee dat ze altijd de tijd nemen voor het leggen van de juiste contacten onder hun klanten.”
Qontact I Welk type onderneemster ben jij?
Door geen oogkleppen op te zetten, krijg ik inspiratie voor innovatie.