Logo Qontact

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Straffer Employer branding

PDF Versie

Als werkgever wil je eigenlijk slechts één ding: leuk gevonden worden. Want alleen zo trek je talentvolle sollicitanten en gemotiveerde medewerkers aan. Jurgen Veestraten, vermaard merkenbouwer én bedreven in employer branding, weet waar Abraham de mosterd haalt. Met Straffer bedenkt hij het juiste imago voor bedrijven en organisaties. “En daar is meer voor nodig dan een catchy reclameslogan.”

Strategisch uitpakken

High potentials overtuig je niet met prietpraat, maar met een authentiek merkverhaal. De brand builders van Straffer vertalen de sterktes van een onderneming in heldere communicatie. “Er is een alsmaar stijgende vraag naar employer branding”, stelt Jurgen vast. “De ‘war for talent’ woedt in alle hevigheid en bedrijven worstelen allemaal met dezelfde hamvraag: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de juiste mensen naar ons komen en dat ze bij ons blijven? Employer branding is dan ook essentieel. Bouw je die krachtig en aantrekkelijk uit, dan draagt ze bij aan de exponentiële groei en performantie van je bedrijf. Maar weet wel: employer branding begint eerst en vooral met employer binding. Je moet dus vóór alles zeker zijn van de loyaliteit van je huidige team en precies weten waarom er jobtevredenheid heerst. Pas dan kan je strategisch uitpakken om nieuw bloed aan te trekken.”

Het draait om het creëren van een straf werkgeversmerk.

IJzersterke positionering

Allemaal goed en wel, maar wat houdt employer branding nu eigenlijk in? Jurgen geeft antwoord: “Het is een manier om je bedrijfscultuur over te brengen op zowel huidige als potentiële werknemers. Alles draait om het creëren van een straf werkgeversmerk. Employer branding komt er in se op neer dat jij als werkgever zorgt voor een ijzersterke positionering, gericht op jouw doelgroep. De facto hanteer je hetzelfde principe als bij de toepassing van marketing om je product of merk in de markt te zetten, maar dan met betrekking tot het aanwerven, behouden en managen van je medewerkers.”

Doel bereikt

Branding agency Straffer realiseert employer branding-projecten voor klanten uit diverse sectoren. “Een van die klanten had een vacature openstaan en hoopte op een vijftal geschikte kandidaten”, illustreert Jurgen met een voorbeeld. “Na onze brandingcampagne had de werkgever de keuze uit maar liefst 42 potentials. Plus: het bedrijf in kwestie heeft nu zo een sterk imago naar toekomstige werknemers toe dat die zichzelf spontaan aanbieden. En ook dat was het doel waarop we mikten.”
  • Jurgen Veestraeten - Straffer
  • Dorpsstraat 31 bus 1 - 3550 Heusden-Zolder
  • 011 190 900
  • www.straffer.be