Logo Qontact

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Apotheek Panorama Partner in EHBO

De lancering van de website ehbokit.be zet een nieuwe fase in het groeiproces van Apotheek Panorama in. “Wij gaan volop voor schaalvergroting, onlineverkoop en een specifieke focus op professionele klanten”, aldus zaakvoerders Hilde Dexters en Bert Thys. “Ook voor traditionele branches zoals de onze is het zaak om te beseffen dat we in een nieuwe wereld leven.”

QONTACT / Waarom een nieuwe website gericht op bedrijven?
Bert: “Wij willen met Apotheek Panorama dé referentie worden op het vlak van EHBO-kits voor bedrijven. Daarom hebben we een nieuwe website ontwikkeld, op maat van de transport-, bouw- en chemische sector en kantoren. Preventie op het werk is soms een zaak van leven en dood. Wij leveren de juiste producten, vergezeld van de betereservice. Op onze website plaatsen we filmpjes over de juiste verzorging van wonden, over het correcte gebruik van materialen voor een goede verzorging en ga zo maar door. Op termijn streven wij naar een volledig geautomatiseerd beheer van EHBO-pakketten voor bedrijven. Waarom? Als we de vervaldatum van de producten in die kits kennen, kunnen wij klanten tijdig inlichten wanneer bijvoorbeeld het ontsmettingsmiddel in hun kistje over tijd is.”
Hilde: “In onze online-apotheek Kenkoo.bebieden we meer dan 30.000 producten aan waarvoor geen doktersvoorschrift nodig is. Het aanbod varieert van geneesmiddelen en schoonheidsproducten tot vitaminen en voedingssupplementen. Onze nieuwe website ehbokit.be heeft een andere focus. Veel bedrijven weten niet wat hun verplichtingen zijn met betrekking tot EHBO en preventie. Moeten ze windels, pleisters, kompressen, spoelvloeistoffen en ontsmettingsmiddelen binnen handbereik hebben? Wij willen hen daarover informeren en adviseren.”

“Preventie op het werk is soms een zaak van leven en dood.”

QONTACT / Apotheek Panorama denkt groot en vernieuwend?
Bert: “Onze toekomst ligt in schaalvergroting. De grotere apotheken worden groter, maar wij moeten harder werken om te overleven. Minister Maggie De Block dwingt ons om efficiënter te handelen met de middelen die we hebben. Wij willen ons onderscheiden door een hoogstaande dienstverlening: het juiste geneesmiddel bij de juiste klant op het juiste moment.”
Hilde: “Daarnaast richten we ons op professionele doelgroepen en verkoop via het internet. Onze website ehbokit.be past perfect in dat plaatje.”

QONTACT / Op welke manier streven jullie naar optimale klanttevredenheid?
Bert: “Doosje pillen schuiven en geld aannemen, dat is bij ons uit den boze. Wij investeren volop in klantenservice. Twee keer per maand organiseren we middagopleidingen voor onze medewerkers.”
Hilde: “En wat blijkt: zij zijn een voor een bereid om hun middagpauze of zelfs vrije dag op te offeren om deel te nemen aan die opleidingen. Ons team is bijzonder leergierig en geëngageerd. Daar ben ik best fier op.”

QONTACT / Hoe ziet de apotheek van de toekomst eruit?
Bert: “Je kan de grootste, de beste of de goedkoopste zijn. Wij streven ernaar om de beterete zijn. Klanten, cliënten of patiënten stappen bij ons binnen omdat ze een gezondheidsprobleem hebben. Wij zoeken naar een oplossing. Dit kan eventueel een product zijn, maar evengoedadvies of een doorverwijzing naar een arts. Of een combinatie. Hoe dan ook, de patiënt moet buitengaan met het gevoel dat zijn probleem is opgelost.”

Bert Thys & Hilde Dexters

Apotheek Panorama

013 53 11 53

Dorpsstraat 18

3560 Lummen

www.apotheekpanorama.be