Logo Qontact

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Induver Makelaar van morgen

De verzekeringssector staat bekend als conservatief. Maar dat is aan het veranderen. Innovatieve bedrijvenmakelaars hebben almaar meer aandacht voor nieuwe fenomenen zoals digitalisering en big data. Induver is op de kar gesprongen en bereidt zijn dienstverlening voor op de toekomst die behoort aan bits en bytes. “We hebben resoluut gekozen voor een digitaliseringstraject.”

Induver staat niet aan de zijlijn. De onafhankelijke makelaar heeft altijd al een vooruitstrevende rol in het verzekeringswezen ingenomen. “Wij spelen gericht in op concrete vragen uit de markt of op gewijzigde tendensen”, verduidelijkt managing director Philip Vanstiphout. “Vandaag zijn we actief in de transport-, bouw- en kmo-sector met gespecialiseerde producten op maat van de klant. Ons team telt een honderdtal experts, verspreid over kantoren in Hasselt, Antwerpen en Gent. Zij analyseren het schadepatroon van een klant en stellen daar interactief de juiste waarborgen of dekkingen tegenover. Ook uniek: vanuit een glashelder beeld van de markt werkt Induver eigen polissen uit. Deze polissen bieden precies wat de klant nodig heeft, zonder overbodige franjes maar wel met ruimere dekkingen dan de klassieke verzekeringsproducten.”

Maximaal digitaal

Het is misschien een cliché, maar wel een waarheid als een koe: stilstaan is achteruitgaan. Ook in de verzekeringswereld. “Induver zet een grote stap vooruit en bereidt zich voor op de digitale toekomst”, onthult office manager Johny Loots. “Digitalisering is niet meer weg te denken in het dagelijkse leven. Onderzoek leert ons dat 72 procent van alle aankopen tegenwoordig start via een zoektocht op het internet. Voor de jongere generatie consumenten is dat haast altijd het geval. Ooit komt de tijd dat de volledige aankoopcyclus digitaal verloopt. Wij merken bovendien dat de moderne ondernemingsconsumenteen gewijzigd verwachtingspatroon heeft richtingeen leverancier: maximaal digitaal, geen onnodig papier en enkel relevante informatie. Die trend zet zich onomkeerbaar door in de verzekeringssector, dat lijdt geen twijfel. Daarom gaat Induver voluit voor een digitaliseringstraject.”

“Beter én sneller het risicoprofiel in kaart brengen.”

Krijtlijnen trekken

“We hebben vorig jaar een IT-deskundige aangeworven die ons ondersteunt in het uitstippelen van onze digitale strategie”, vult Philip aan. “Bijkomend zijn wij in zee gegaan met een gespecialiseerd en internationaal gerenommeerd kantoor, dat mee de krijtlijnen trekt en ons begeleidt bij de hamvraag: welke makelaar wil Induver in 2025 zijn? Via een diepgaande bevraging van medewerkers, klanten en andere actoren in het verzekeringstraject peilen we naar de werkelijke noden waaraan de makelaar van morgen moet tegemoetkomen.”

Persoonlijke approach

Alles wijst erop dat goede en slimme dataverwerking in de makelaardij superbelangrijk wordt. Big data is big business. Johny: “Ons hightech digitaliseringstraject zal Induver positionerenals een state-of-the-artmakelaar. Op basis van de data die in onze database, maar ook elders voorhanden is, zullen wij beter én sneller dan wie ook alle risico’s waaraan een klant-ondernemer zich blootstelt in kaart kunnen brengen. Nog voor we bij hem langsgaan. Tegelijk reiken wij de klant proactief een oplossing aan die als gegoten zit. Deze aanpak is out of the box en uniek in de verzekeringsmarkt. Bedrijven die vandaag en ook morgen succesvol willen ondernemen, vinden in Induver de geknipte makelaar. Vooral omdat we hen ook nog eens persoonlijk benaderen.”

Philip Vanstiphout & Johny Loots

Induver

011 30 09 30

Marktplein 9 bus 22

3550 Heusden-Zolder

www.induver.be