Kwaliteit en vakmanschap zullen altijd overwinnen. Dat bewijst Roux, de grootste onafhankelijke verfgroothandel in Limburg, al meer dan 50 jaar. Schilders slaan er de beste producten en materialen in. Zij krijgen er ook de kans om hun vakkennis aan te scherpen en ze worden een keer per maand getrakteerd op spek met eieren. “De technische ondersteuning aan onze klanten is best bijzonder”, weet Eddy Oeyen.
Qontact I Nooit gedacht dat er zo veel soorten verf, lijm, vloer- en wandbekleding bestaan!
Eddy: “Ons gamma omvat bijna 20 verschillende verfmerken: van vaste waarden zoals Sikkens en het Italiaanse Ciranova tot Belgische toppers waaronder Libert Paints en Rewah. Sommige van die merken leggen zich toe op nichemarkten, denk aan dakverf. Verscheidenheid in ons aanbod is sowieso een must. Die variatie kan best extreme vormen aannemen zoals blijkt uit de vele soorten schuurpapier die wij verkopen. Want niet elke schilder gebruikt hetzelfde schuurpapier en dezelfde borstel, de voorkeuren van de vaklui in onze branche liggen soms ver uiteen.”
Qontact I Minstens even opzienbarend zijn jullie technische ondersteuning en opleidingen.
Eddy: “We staan dicht bij onze klanten. Toen enkele van hen te maken kregen met wanbetalers, hebben wij ze uitgenodigd om uitleg te verschaffen over die problematiek. We bedongen dat al onze klanten dezelfde ondersteuning krijgen van incassobureaus. Daarnaast beleggen wij infosessies met verzekeringsmaatschappijen om onze klanten te informeren over hun rechten en plichten. Alles bij elkaar organiseren we wel 30 opleidingen en events per jaar. Studenten van technische scholen en van Syntra volgen bij ons een opleiding. Maar evengoed verwelkomen wij klanten en fabrikanten elke tweede donderdagochtend van de maand met spek met eieren. Een vrijblijvend, maar zeer gesmaakt netwerkmoment!”
Qontact I Welke nieuwe uitdagingen staan Roux in de nabije toekomst te wachten?
Qontact I Sinds je aanstelling als algemeen directeur gaat het Roux voor de wind. Het geheim?
Eddy: “Er zijn geen geheimen. Kwaliteit en vakmanschap zullen altijd overwinnen. En ik ben begaan met onze klanten. Als zij gelukkig zijn en goed werk leveren, straalt dat ook op ons af. Los daarvan moet je jezelf af en toe in vraag durven stellen. Wij weten meer over verf dan wie ook, maar we zijn geen expert in pakweg ICT en communicatie. Wel, dan is het mijn taak om professionele hulp in te roepen om ons ook in die vakgebieden te bekwamen. Je mag niet blind zijn voor je tekortkomingen. Ook daarom investeren we in opleidingen, voor onze medewerkers én voor onze klanten. Stilstaan is achteruitgaan.”