Logo Qontact

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Callexcell ÉÉN uit de duizend

Not another contact center. Met die vier woorden slaat Karin Van De Velde de nagel op de kop. De CEO van Callexcell positioneert het bedrijf als een witte raaf tussen de conculega’s. Van nul naar 628 operationele seats in acht jaar tijd, zoiets spreekt boekdelen! “Ik creëer een werkplek waar geluk, welzijn en persoonlijke groei centraal staan. Wij verwennen onze medewerkers, de work-life balance staat voorop.”

Werken in een call center saai? Niet bij Callexcell. “We zijn niet zomaar een contact center en zetten sterk in op kwaliteit, persoonlijkheid en talent. Medewerkers kunnen zowel horizontaal als verticaal groeien. Wij voorzien een omvangrijk pakket opleidingen, nauw gelieerd met de job. Ik denk aan het trainen van telefoon- en empathieskills, taallessen, timemanagement en leiderschap.”

9 to 3

“Begin dit jaar zijn we met veel succes gestart met ons homeworking-project. In september hebben wij de negen-tot-driejob geïntroduceerd. Een deeltijdse baan waarbij je ’s morgens eerst de kids naar school kan brengen en ze ’s namiddags kan afhalen. Meteen een schot in de roos! Nog een troef: onze locatie op Stayen. Medewerkers kunnen in het bloeiende commerciële centrum zowat 80 procent van hun boodschappen doen. Als je de optelsom maakt, is het niet verwonderlijk dat we op het vlak van retentie en ziekteverzuim veel beter scoren dan het marktgemiddelde.”

“Ik creëer een werkplek waar geluk, welzijn en persoonlijke groei centraal staan.”

Pop-upbar

In november en december opent Callexcell zijn NACC-bar, een pop-upcafé annex restaurant in het pand van de voormalige Casbar in Sint-Truiden. “Daar pakken wij onder meer uit met sollicitatieontbijten en -afternoonteas. We houden er eindejaarsvergaderingen met klanten gekoppeld aan team events. In de pop-upbar gaat het voltallige managementteam onze medewerkers verschillende avonden bedienen. Als dank voor al hun inspanningen.”

Buitenland lonkt

Vandaag opereert Callexcell vanuit België, met een hoofdkantoor in Sint-Truiden en een filiaal in Luik. Lonkt het buitenland? “Een aantal van onze grotere klanten zijn vragende partij. Zij trekken ook naar andere landen waar ze dankzij lagere loonkosten goedkoper worden geservicet. Callexcell is in België het enige contact center in de top 10 dat nog geen vestiging in het buitenland heeft. Toen ik in 2009 mijn firma oprichtte, lag onze focus op het kwalitatief bedienen van de Belgische markt. Doorheen de tijd is mijn ambitie fors toegenomen. Nu denk ik: in het belang van Callexcell en al zijn medewerkers is een uitbreiding over de landsgrenzen heen wellicht de volgende stap in de ontwikkeling van het bedrijf.”

NACC-BAR

NOT ANOTHER CONTACT CENTER-BAR WHERE HEROES MEET

Callexcel pop-up
Café-restaurant

7/11 - 17/12/2017
Grote Markt 53
3800 Sint-Truiden


KARIN VAN DE VELDE

Callexcell

011 49 49 49

Tiensesteenweg 168

3800 Sint-Truiden

www.callexcell.be