De businessatleet
Qontact I Davo en BMW, het lijkt in alle opzichten op een ‘match made in heaven’!
Karel: “Ons familiebedrijf, dat is opgericht door mijn ouders, heb ik een jaar geleden overgenomen. Ik was goed voorbereid: ik heb school gelopen aan IVA Driebergen in Nederland en ben de enige in België die een opleiding heeft genoten aan de prestigieuze BMW Business School in München. Je wordt daar enkel toegelaten als je slaagt voor het ingangsexamen. De beloning is navenant: je mag er aan de slag gaan met de verantwoordelijken van verschillende afdelingen van BMW. Die leerschool heeft me nieuwe inzichten gegeven. Na mijn terugkeer in België heb ik bij Davo een poos in de verkoop meegedraaid en vervolgens vier jaar lang de functie van verkoopverantwoordelijke op mij genomen. Vandaag ben ik concessiehouder in Sint-Truiden, binnenkort word ik dat ook in Tongeren.”
Qontact I BMW is een premiummerk, Davo een premiumconcessiehouder?
Ons team deelt een passie voor BMW en MINI.
Qontact I BMW prijst zijn nieuwe 5-reeks aan als dé wagen voor bedrijfsleiders, niet?
Karel: “Sterker nog: wij noemen hem ‘de businessatleet’. De nieuwe BMW 5-reeks is de auto bij uitstek voor de moderne bedrijfsleider die zijn business op de voet volgt en volop in de wereld staat. De 5-reeks blinkt uit in hoogtechnologisch comfort zoals connected drive, internettoegang en infotainment. Die wagen staat voor vooruitgang en succes. Je kan er overal mee pronken. Maar voor alle duidelijkheid: we hebben ook nog andere paradepaardjes in ons gamma, waarmee we naar onze professionele klanten stappen. Ik wil een fleet business uitbouwen, gericht op zelfstandigen met drie tot vijf auto’s in hun wagenpark. Onze adviseurs berekenen voor hen welke voertuigen en welke formules de grootste fiscale voordelen opleveren en wat de cost of ownership van zo een wagenpark is. Advies op maat van de klant! Als wij waardevol advies verlenen, kiest de klant voor ons.”
Qontact I Davo stuurt vooruit in zesde versnelling. Kan het nog harder, nog sneller?
Karel: “Wij zijn ambitieus, dus we willen onze groei van de voorbije jaren minstens bestendigen. Dat betekent dat we moeten investeren en alert blijven omdat onze concurrenten niet stilzitten. 2016 was een succes over de hele lijn: mechaniek, magazijn, verkoop van nieuwe en tweedehands wagens. Daar ben ik mijn medewerkers dankbaar voor, want zonder hen zou het nooit lukken. Op dit moment telt ons team een 65-tal werknemers, verspreid over de twee concessies in Sint-Truiden en Tongeren. Samen met hen wil ik onze organisatie verder uitbouwen.”