Logo Qontact

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Het Bedrijfskantoor Kwaliteitsvolle service, weinig zorgen!

PDF Versie

Het Bedrijfskantoor, met filialen in Lommel en Pelt, is een onderdeel van het vastgoedkantoor Het Huiskantoor, maar is specifiek gespecialiseerd in commerciële en industriële panden. “In het noorden van Limburg zijn we een gevestigde waarde, maar wij mikken ook op Hasselt en Midden-Limburg,” zegt zaakvoerder en erkend makelaar Rutger Schildermans. Hoe? “We hebben een korte lijn met onze klanten. Wij verlossen hen van al hun zorgen.”

“Het Bedrijfskantoor vertegenwoordigt niet alleen uw eigendom, maar ook u!” Dat lijkt evident, maar is het niet noodzakelijk, meent Rutger. “Service is een onderscheidende factor in onze branche. Als je snelheid en kwaliteitsvolle service biedt, kweek je een sterke basis om een succesvol immobiliënkantoor uit te bouwen. Wij vertellen onze klanten dat we 24/7 bereikbaar zijn en dit is niet overdreven. Zelfs op zondagavond nemen wij de telefoon op. We gaan geen inspanning uit de weg om hun commercieel eigendom in de kijker te plaatsen en te verkopen of verhuren.”

Korte lijnen

Zowel kleine winkelpanden en kantoorruimten als grote industriële hallen vormen het aanbod van Het Bedrijfskantoor. Rutger: “Onze regio telt weinig immobiliënkantoren die zich toeleggen op commercieel en industrieel vastgoed. De grote spelers in onze markt bevinden zich op verre afstand. Met alle gevolgen van dien. Een bureau in Antwerpen waarvan een medewerker naar Lommel moet rijden om een pand te tonen, zegt: kan het misschien wachten tot volgende week? Zo maak je geen goede indruk. Wij hechten belang aan onze korte lijn met al onze klanten.”

Strikte opvolging

Het Bedrijfskantoor hanteert een stappenplan. “Dat plan begint met een vrijblijvende en deskundige waardebepaling van je vastgoed”, legt Rutger uit. “Tijdens een eerste kennismaking brengen we het te verkopen of verhuren pand in kaart en voeren wij een objectieve en marktconforme schatting uit. Zo kunnen we de klant een correcte prijsraming geven, waarbij wij rekening houden met alle belangrijke actoren. Bij een volgende ontmoeting hebben we het over de samenstelling van het verkoop- of verhuurdossier en de praktische planning. Wij geven eveneens enkele nuttige tips mee om het pand ‘verkoopklaar’ te maken. Ons team plaatst vastgoed niet alleen in de kijker via de traditionele kanalen, maar zorgt ook voor een ruime aanwezigheid in het straatbeeld met opvallende panelen en banners. Verder spelen we ook in op digitale marketing zoals Facebook en Instagram. We zijn altijd aanwezig bij geplande bezoeken van potentiële kopers of huurders en staan in voor de volledige afhandeling van de uiteindelijke verkoop of verhuur, tot en met de sleuteloverdracht. Strikte opvolging is gegarandeerd.”

Volledige begeleiding

De verkoop van commercieel en industrieel vastgoed is sterk afgenomen sinds de uitbraak van de coronacrisis, maar voor Het Bedrijfskantoor blijft er nog genoeg (huur)business over. Rutger: “Zowel in verkoop als in verhuur maken wij het verschil met topservice. Onze kantoormedewerkers begeleiden de klant in het volledige traject. Het doel is: elke klant verlossen van alle mogelijke zorgen. We nemen zelfs het rentmeesterschap op ons: wordt de huur niet betaald, dan gaan wij achter de huurder aan en zorgen we ervoor dat alles in orde komt. Het huurgeld wordt rechtstreeks op de rekening van de klant gestort. We gaan na of een kandidaat-huurder over voldoende financiële middelen beschikt om de huur te betalen. Pas als wij een geschikte kandidaat hebben gevonden, stellen we die voor aan de eigenaar. Uiteraard heeft de eigenaar het laatste woord. Bij de sleuteloverdracht staan wij in voor de overdracht van meterstanden en jaarlijks zorgen we ook voor de indexatie van de huurprijs. Tijdens de huurperiode kan de huurder met al zijn vragen en opmerkingen bij ons terecht. In één woord: service!”