Logo Qontact

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

AppSys ICT Group IT van a tot z

PDF Versie

De performantie van een IT-systeem staat of valt niet met de kwaliteit van de geïnstalleerde hardware en software, maar hangt in steeds grotere mate af van de bijbehorende dienstverlening. Daarvoor moet je bij AppSys ICT Group aankloppen, een service provider met de vinger aan de pols van de digitale tijd. “Wij leveren IT van a tot z.”

24/7 support. Meer dan 300 klanten. Een dikke 2500 beheerde devices. Ruim 30 IT-experts in dienst. Een IT-bedrijf laat zich graag voorstellen aan de hand van cijfers. Dat is niet anders bij AppSys ICT Group, al profileert de IT service provider uit Houthalen-Helchteren zich als een buitenbeentje in zijn branche. “We focussen niet op cijfers en winst, maar op onze klanten,” vat medeoprichter en -bestuurder Werner Jans samen. “Het gaat er ons niet om te verkopen, verkopen, verkopen. Wij streven ernaar om een langetermijnrelatie op te bouwen met onze klanten. Onze grootste toegevoegde waarde zit in onze dienstverlening. Wanneer je IT-systeem plots uitvalt, wil je onmiddellijk worden geholpen. We staan stand-by, dag en nacht. Ook voor klanten die nog geen contract voor een 24/7-ondersteuning hebben afgesloten. Dat regelen wij dan achteraf wel. Als een klant in nood verkeert en zich tot ons wendt, heeft hij er doorgaans geen probleem mee om vervolgens zijn contract te upgraden naar een 24/7-ondersteuning. We hebben in al die jaren enkel en alleen positieve reacties gekregen op onze interventies.”

Kmo-portefeuille

In het klantenbestand van AppSys ICT Group bevinden zich grote namen zoals Amnesty International en Carglass, ziekenhuizen, overheidsinstanties, vzw’s, kmo’s en eenmanszaken. Medeoprichter en -bestuurder Kris Nijs: “Heel wat klanten in België en Nederland vertrouwen op ons om hun volledig IT-systeem te beheren of te implementeren en contacteren ons voor gebruikersondersteuning. De eerste stap naar een samenwerking is het uitvoeren van een IT-audit. Doordat wij erkend dienstleverancier van de kmo-portefeuille zijn, kan dat aan een zeer gunstig tarief. Je krijgt subsidies voor ons advies.”

Samenwerken vanop afstand

Ondersteuning, installatie, advies, beheer, beveiliging: het dienstenpakket van AppSys ICT Group is lijvig. Werner: “Alles wat een bedrijf nodig heeft om zijn IT draaiende te houden, leveren wij. Van internetverbinding tot pc-muis, van switches tot firewalls, van wifinetwerk tot telefooncentrales. Tijdens de coronacrisis hebben veel bedrijven vastgesteld dat hun telefooncentrale niet is uitgerust om medewerkers van thuis te laten bellen. We hebben heel wat centrales omgezet naar onze oplossing, om hen toe te laten gesprekken te voeren via hun laptop of gsm met behulp van onze app. Ook samenwerken vanop afstand staat hoog op de agenda. Bedrijven zoeken naar oplossingen om hun medewerkers vlot te laten coöpereren en communiceren. Office 365 biedt die mogelijkheid. Waar anderen gewoon dit softwarepakket verkopen, bieden wij opleidingssessies aan. Zonder begeleiding en ondersteuning blijft de invoering van een nieuw softwarepakket vaak dode letter.”

Meer dan een callcenter

Zes dagen per week, van 7.30 uur tot 18 uur, staat AppSys ICT Group fysiek paraat in Houthalen-Helchteren en digitaal via een helpdesk. Wie daar nood aan heeft, krijgt meer. Kris: “We hebben een streepje voor op callcenters van telecombedrijven, die voornamelijk vooraf uitgeschreven procedures overlopen. Omdat veel ondernemingen zich geen enkele hapering van hun IT-systeem kunnen veroorloven, hebben wij een wachtdienst geïnstalleerd die 24 uur per dag operationeel is. Voor service op hoog niveau.”

  • Kris Nijs & Werner Jans - AppSys ICT Group
  • Grote Baan 19 bus 1 - 3530 Houthalen-Helchteren
  • 011 96 05 50
  • www.appsysictgroup.com