Logo Qontact

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

L'exsellent Gunnen en geven

PDF Versie

Wie relatiegeschenken en eindejaarspakketten zegt, denkt meteen aan L’exsellent. De drijvende kracht achter het welbekende familiebedrijf is de joviale zaakvoerder Lex Schröer. Deze éminence grise en zijn echtgenote Rebecca richtten de firma op in 2001. Vandaag staat ook hun zoon Alexander mee aan het roer. “We groeien als kool!”

Q / Hoe is het leven aan de top van de relatiegeschenkensector?
Lex: “Druk, druk, druk! Onze onderneming is in de voorbije twee jaar flink gegroeid, de omzet is telkens met meer dan 15 procent toegenomen. Enerzijds omdat wij een pak meer klanten mochten verwelkomen, anderzijds omdat we ons productgamma hebben uitgebreid met werkkleding. Het zeskoppige team van L’exsellent staat altijd klaar om elke klant optimaal te bedienen. Wij dragen kmo’s in onze regio een warm hart toe. Bovendien doen we op een eerlijke en open manier zaken zowel met klanten als met leveranciers. Plus: wij verloochenen nooit het familiale karakter en de persoonlijk aanpak van ons bedrijf. Dit alles maakt dat onze groei is verzekerd.”

Q / Welke tendensen zie je opduiken in jullie specifieke branche?
Lex: “Degelijke en duurzame relatiegeschenken zitten in de lift. Klanten hechten steeds meer belang aan kwalitatieve en milieuvriendelijke producten. Ze zijn graag bereid enkele euro’s extra uit te geven aan een ‘blijver’. Tegenwoordig moet een geschenk bij voorkeur functioneel, aantrekkelijk én betaalbaar zijn. Ik vind dat een positieve evolutie. Nu ik de kaap van de 60 ben gepasseerd, staat mijn zoon klaar om de touwtjes van L’exsellent in handen te nemen. Of ik al aan uitbollen denk? Zeker niet! Klanten bezoeken en netwerken zijn mijn ding. Het doet me dan ook plezier dat ik met een gerust hart op de baan kan zijn, terwijl ons kantoor op volle toeren draait.”

Q / Waarom zijn relatiegeschenken vandaag de dag een must?
Lex: “Heel simpel: een kinderhand is gauw gevuld. Mensen krijgen graag cadeautjes en in ieder mens schuilt een kind. Weet je, in de geschiedenis zijn er landen veroverd met kraaltjes en jenever. Een cadeautje kan je zien als een beloning of een waardering voor iemand en doordat je iets weggeeft, krijg je ook appreciatie terug. Zorg er daarom voor dat je mensen aardig vindt. Je zal dan vanzelf aardig overkomen waardoor mensen jou ook aardig vinden. Het gaat om een stukje vertrouwen, een stukje sympathie. In heel veel ondernemingen is de gunfactor superbelangrijk. En die gunfactor wordt nu eenmaal versterkt door het uitdelen van geschenken.”

Q / Bedrukte werkkleding is het nieuwe succesnummer van L’exsellent, nietwaar?
Lex: “Reken maar! Sinds kort zetten we zwaar in op werkkleding, vakkundig ontworpen voor professionelen uit diverse sectoren zoals de bouw, wegenbouw en logistiek om hun werkzaamheden in alle omstandigheden veiliger en praktischer te maken. L’exsellent heeft meerdere topmerken in huis: Dassy, ProJob Swedish Workwear en Snickers Workwear om er enkele te noemen. Deze comfortabele kwaliteitskleding is erg populair bij kmo’s omdat wij ze ook in kleine aantallen kunnen leveren. Ons gevarieerd assortiment omvat onder meer werkbroeken, werkshorts, werkvesten, overalls, bretelbroeken, veiligheidskledij en veiligheidsschoenen. Reflecterende gele en oranje fluohesjes, -polo’s, -broeken, -rokken en -sweaters maken het aanbod compleet. Onze grote meerwaarde? We zijn in staat om zelfs de moeilijkste logo’s op een vlekkeloze manier aan te brengen op elk werkkledingstuk. Visibiliteit gegarandeerd! Een goede raad: maak van je medewerkers je ambassadeurs, met kwalitatieve werkkleding voorzien van de branding van je zaak of bedrijf!”

  • Lex Schröer - L'exsellent
  • Kattenbos 121 - 3920 Lommel
  • 011 81 06 10
  • www.lexsellent.be