Logo Qontact

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Induver Moment van de waarheid

PDF Versie

Ondernemers staan niet altijd stil bij datgene wat en waarvoor men zich kan verzekeren en daarin speelt de knowhow en het advies van de makelaar een bepalende rol. Het moment van de waarheid duikt op zodra het noodlot toeslaat. Dat overkwam Damhert – ontwikkelaar, producent en distributeur van gezonde voeding – in de nacht van donderdag 14 februari, toen een hevige brand de kantoren van hun bedrijf volledig vernielde. “Kwalitatieve verzekeringspolissen en waarborgen zijn cruciaal voor een vlotte en correcte schaderegeling.”

Induver richt zich als onafhankelijk verzekeringsmakelaar op middelgrote kmo’s en dit met gespecialiseerde producten op maat. Account manager Jan Klok was nauw betrokken bij de brandschade van Damhert. “Diezelfde nacht nog werd Induver gecontacteerd en in de voormiddag hebben wij ter plaatse zowel de beslissingsnemers van de verzekeraars als de verschillende experts bij elkaar gebracht. In samenspraak met Grete Remen en Geert Schoofs werd een actieplan opgesteld om Damhert zo snel mogelijk weer operationeel te krijgen. De koe werd meteen bij de hoorns gevat met de aanstelling van een firma gespecialiseerd in herstel na brand- en waterschade. De dag na de brand zijn ze al gestart met de schoon- en herstelwerkzaamheden. Ook werd er een go gegeven voor de huur van mobiele kantoorunits en de aankoop van nieuw informaticamaterieel.”

Alle neuzen in dezelfde richting

“Vrijdag stond er al een voorschot van 150.000 euro op onze rekening”, knikt Grete. “Na het weekend was ons bedrijf nagenoeg 100 procent terug operationeel en waren de met rook bevangen magazijnruimten helemaal schoongemaakt.” Geert pikt in: “Het team van Induver is een geoliede machine, er is bijzonder snel geschakeld. Op maandag konden onze bedienden allemaal terug aan de slag in de tijdelijk geïnstalleerde kantoorunits. Dankzij onze polis Alle Risico’s Elektronica beschikten wij in amper een week over gloednieuwe computers en printers. Twee weken na de brand was alles opgeruimd en waren de kantoorgebouwen volledig gestript.” Door de nauwe betrokkenheid, de veerkracht en het engagement van ondernemers Grete en Geert en hun personeel, in combinatie met goede verzekeringspolissen en waarborgen, ontstond er tussen alle partijen een zeer constructieve synergie, wat resulteerde in een vlotte schaderegeling.

Snel en adequaat handelen

Uit de gedetailleerde becijfering van het verlies van de koopwaar, de materiële schade en het bedrijfsverlies bleek hoe goed de verschillende verzekeringspolissen waren opgesteld. Verloren en beschadigde koopwaar werd volledig vergoed, evenals de afvoer- en vernietigingskosten. “Door de voortdurende en directe communicatie tussen klant en makelaar enerzijds en experts en verzekeraars anderzijds werd de materiële schade al definitief begroot en afgehandeld in april”, bevestigt Philip Vanstiphout, managing director van Induver. “Het is nog maar eens gebleken dat een vlotte en correcte afwikkeling van de schade valt of staat met goede polissen en waarborgen en hoe belangrijk het is om als makelaar goed advies te geven en professionele service te bieden. Iets waar wij ons als Induver in willen blijven onderscheiden. Ten slotte wil ik onze mensen, de verzekeraars, de experts, maar zeker ook Grete en Geert, allen nog bedanken voor hun aanpak en het adequate handelen.”

  • Philip Vanstiphout & Jan Klok - Induver
  • Marktplein 9 bus 22 - 3550 Heusden-Zolder
  • 011 30 09 30
  • www.induver.be