Logo Qontact

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Signmaker en ideeënkanon

Uw Idee

Promotiemateriaal bestaat in 1001 verschillende vormen en gedaanten. Ine Van Asten en Jarno Seronvalle van Uw IDee hebben een unieke plaats veroverd in het reclamelandschap. Zij specialiseren zich in textielbedrukking, autobelettering, gevelreclame, interieurdecoratie, promotiemateriaal en drukwerk. Het verhaal achter de naam van hun bureau? “Wij streven ernaar om uw idee om te zetten in werkelijkheid.”

QONTACT / Hoe zijn jullie op het lumineuze idee gekomen voor Uw IDee?
Ine: “Na onze professionele bachelor in de Toegepaste Architectuur hebben Jarno en ik voor een architectuurbureau gewerkt. Best leerrijk, maar in de praktijk deden we weinig anders dan appartementsblokken uittekenen.Dat werd na verloop van tijd eentonig. Onze ambities reiken een stuk verder. Zes jaar geleden hebben wij de sprong gewaagd om een eigen zaak op te starten.”
Jarno: “Onze interesses en expertises zijn vrij uiteenlopend. Het was dan ook een logische keuze om ons van meet af aan toe te leggen op een brede waaier van reclametoepassingen. Textielbedrukking, autobelettering, gevelreclame, interieurdecoratie, drukwerk en promotiemateriaal, denk aan etalagestickers en spandoeken. Ook de plaatsing nemen we voor onze rekening. Die brede scope is een troef, zeker als je de professionele markt wil aanspreken. Wij hebben intussen een mooi klantenbestand opgebouwd, met klinkende namen zoals Toerisme Limburg en Garage Boden. Om onze producten op maat en snel te kunnen leveren, doen we een beroep op een deskundig team van grafische ontwerpers, architecten en interieurarchitecten. Wij zijn trouwens op zoek naar creatieve talenten om onze equipe te versterken.”

“Levertermijn van twee weken? Wij zijn sneller!”

QONTACT / Wat geeft jullie bedrijf een voorsprong op de conculega’s?
Jarno: “Onze snelheid van uitvoering. Als klein en flexibel bureau spelen we vlot in op de vragen en de wensen van klanten. Veel klanten willen hun ideeën volgende week, of beter nog morgen, uitgewerkt zien. Bij de meeste conculega’s ligt de levertermijn rond de twee weken, maar zo lang willen opdrachtgevers niet wachten. Twee weken? Wij zijn sneller! Kort op de bal spelen heeft nog een ander belangrijk voordeel: als de briefing van de klant vers in het geheugen zit, kunnen we daar vlot onze eigen visie en ideeën op projecteren.”
Ine: “Klanten stellen het op prijs dat wij met hen meedenken. We hebben bewust gekozen voor de bedrijfsnaam Uw IDee. Want wij bouwen verder op de ideeën die klanten ons aanreiken, in plaats van zelf het warm water te willen uitvinden. Wat niet inhoudt dat we jaknikkers zijn: wij zeggen het tegen de klant als we ons niet kunnen vinden in een voorstel. Vermits wij een klein en compact team vormen, hebben we een persoonlijk contact met de klant. Die directe lijn maakt het werkproces voor beide partijen makkelijker.”

QONTACT / Speelt Uw IDee ook in op nieuwe trends en tendensen?
Jarno: “Jazeker! Dit is belangrijk omdat klanten voortdurend op zoek zijn naar iets nieuw en opvallend. Door middel van opleidingen proberen we zelf de nieuwste trends op te volgen en uit te voeren.Carwrapping bijvoorbeeld is een vrij nieuwe trend waarmee wij als signmakers naam hebben gemaakt. We werken bovendien met andere materialen dan hetgeen pakweg 10 jaar geleden de norm was. Wijmaken ook gebruik van ecologische solventen en waren de eersten in Europa die daarvoor de nodige machines in huis hadden. Met onze apparatuur en knowhow onderscheiden we ons van anderen.”

Jarno Seronvalle & Ine Van Asten

Uw Idee

012 73 01 68

Sint-Truidersteenweg 209

3700 Tongeren

www.uw-idee.be