Logo Qontact

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Jouw merk, digitaal sterk

The Online Nut Company

Wie in zee gaat met The Online Nut Company onderneemt een boeiende ontdekkingstocht, die via online marketing in haar meest diverse vormen leidt naar een hogere omzet en sterkere klantenbinding. “Wij helpen kmo’s eerste keuze te worden én te blijven in het hoofd en hart van hun klanten.”Klinkt fancy? “We zorgen ervoor dat onze klanten goed worden teruggevonden op het internet en bezoekers vervolgens goesting krijgen om met hen in zee te gaan. Om dit doel te bereiken, denken wij mee met de klant op strategisch niveau én zetten we onze plannen ook om in de praktijk. We zeggen dus wat we doen en doen wat we zeggen.”

De bedrijfsnaam? “Die is bedacht in bad", geeft Charlotte Cools, die de zaak in 2011 oprichtte, lachend toe. “Wij helpen kmo’s bij het kraken van hun digitale noten.” Gert Vennekens, medezaakvoerder en tevens echtgenoot van Charlotte, zette in 2014 mee zijn schouders onder The Online Nut Company.

Positief onderscheiden

Gert: “Vandaag werken we met een team van 10 vaste medewerkers en nog eens een dozijn freelancers voor zowat 150 klanten. Wij richten ons op de kmo-markt, bedrijven van 10 tot 200 werknemers. We gaan graag in zee met kmo’s die zich op een positieve manier onderscheiden in hun eigen markt. Als je 10 schilders naast elkaar zet, gaat onze voorkeur uit naar de schilder die pakweg een verftechniek gebruikt die zijn conculega’s niet kennen of durven hanteren. Goede contentmarketing heeft namelijkstorytelling nodig. Als een potentiële klant weinig tot nietste vertellen heeft, zijn wij ook snel uitverteld. Daarnaast zoeken we bedrijven die groeien of willen groeien. En belangrijk: bedrijven die begrijpen dat online marketing niet meer weg te denken valt op de moderne marktplaats.”

"We profileren onze klanten als experts in hun vakgebied."

Specifieke expertise

80 procent van elke aankoop, ongeacht of deze in een webshop of een fysieke winkel gebeurt, begint bij een zoektocht op het internet. Charlotte: “Daar moet je dus met je verkoopverhaal starten. Als je niet aan online marketing doet, vinden mensen je gewoon niet en kan je ze niet warm maken voor jouw aanbod.” Steeds meer kmo’s beseffen dat intussen wel, aldus Gert, maar hebben geen tijd of zinom zich op die specifieke expertise toe te leggen. “Bedrijfsleiders zijn met 1001 dingen bezig. Marketing is daar slechts een fractie van. Om hen van die zorg te verlossen, zetten we een digitaal marketingplan op punt en zorgen wij ervoor dat de juiste informatie op het juiste moment op het juiste platform én aan de juiste doelgroep wordt bezorgd.”

Centrale hub

The Online Nut Company is een full service provider, gespecialiseerd in online marketing in de ruimste betekenis van het woord: websites en webshops, SEO-copywriting, social media en video marketing, e-mail marketing, bloggen, SEO en SEA. Charlotte: “Alles begint met een uitmuntende website, de centrale hub van je online marketing. Die website is een startpunt, geen eindpunt. Je kan de mooiste boetiek ter wereld bouwen, maar als die in het bos verscholen staat, zal niemand ze vinden. En het internet is nu eenmaal een groot bos waar richtingaanwijzers nodig zijn, om in de beeldspraak te blijven. Daarom helpen wij onze klanten om goed teruggevonden te worden in Google. Bovendien zetten we in op content marketing, waarbij we onze klanten profileren als experts in hun vakgebied.Wij peilen hierbij ooknaar de raakvlakken tussen wat een klant interesseert en wat je als leverancier aanbiedt. De meeste bedrijven promoten hun diensten en producten, maar doen dat op een veel te commerciële manier. Daar zit een klant niet op te wachten. Het is kwestie van de raakvlakken te vinden. Wie het best de raakvlakken met zijn klanten weet te bespelen, wint het vertrouwen én het order.”

Charlotte Cools & Gert Vennekens

The Online Nut Company

015 23 32 20

Toekomstlaan 7

2200 Herentals

www.tonc.be