Logo Qontact

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

De perfecte tandem

Aranere

Gunter Vanroy en Chris Schalenborgh van Aranere vormen de perfecte tandem: de eerste heeft 20 jaar ervaring in de grafische sector, de tweede is een meester in web development. Vanuit Hasselt veroveren ze stilaan de wereld van online en offline marketingcommunicatie: “Weinig bureaus blinken uit in technische expertise én grafisch talent. Wie indruk wil maken op potentiële klanten, zit bij ons op rozen.”

Webdesignbureaus zijn sterk in programmeren, maar hebben doorgaans geen kaas gegeten van grafisch design. Omgekeerd geldt: grafische bureaus kunnen wel knappe ontwerpen voorleggen, maar weten meestal niet hoe webdesign in elkaar zit. Die vaststelling bracht Gunter en Chris samen. “Wij runden elk een eigen bureau, tot we in mei 2016 besloten om de handen ineen te slaan. Dat luidde de geboorte van Aranere in.”

Fusie van competenties

De fusie van technisch en grafisch vernuft is een zeldzaamheid in de communicatiesector, weet Gunter: “Het gaat om twee werelden die moeilijk met elkaar te verenigen zijn. Wij merken dat als we het werk van vele andere bureaus bekijken, maar ook wanneer wij sollicitanten over de vloer krijgen. In de huidige communicatiemarkt, waarin offline en online met elkaar versmelten, is die fusie van competenties nochtans onmisbaar. Chris en ik vullen elkaar naadloos aan. Tijdens een vergadering met een klant komt Chris naar voren met solide technische oplossingen, terwijl ik er meteen de juiste beelden bij bedenk.”

Van clicks naar conversies

Aranere ontwikkelt marketingstrategieën en -tools voor klanten die hun aanwezigheid zowel offline als online willen versterken. Gunter: “We ontwerpen de huisstijl, bouwen websites, herschrijven teksten en verzorgen de online marketing van klanten.” Chris vult aan: “Onze grootste groei halen wij momenteel uit web development. Voor alle duidelijkheid: dat houdt meer in dan het ontwikkelen van een website. Web development is nadenken over wat de klant nu wil en vooruitdenken over de noden van de klant in de toekomst. Een goede basis neerzetten en die geregeld analyseren en verbeteren.”

Vernieuwen en updaten

Het internet bulkt van websites die niets in beweging zetten. Aranere weet waarom. Chris: “Veel ondernemingen hebben jaren geleden geïnvesteerd in een website als visitekaartje, maar ze halen er geen business en amper bezoekers uit. Als zij 20 procent extra investeren, pakken ze uit met een website die lééft. Je moet weten: de gemiddelde levensduur van een website bedraagt niet meer dan vier jaar. Regelmatig vernieuwen en updaten is een must. Om te vermijden dat je om de vier jaar een volledig nieuwe website moet bekostigen, doe je er beter aan om elk jaar een beperkt budget voor optimaliseringsaanpassingen uit te trekken. Hoe vaker je website verandert, hoe hoger je trouwens in de zoekresultaten van Google eindigt.”

Stilstaan is achteruitgaan

Onder de klanten van Aranere bevinden zich multinationals én kleine zelfstandigen. Het Hasseltse bedrijf bedient ook reclame- en communicatiebureaus, die op zoek zijn naar een sterke technische partner om websites te kunnen leveren die beantwoorden aan de normen en standaarden van vandaag. Kortom, het gaat vooruit: “In de komende twee jaar verwachten we een stevige groei. Stilstaan is achteruitgaan.”

Chris Schalenborgh & Gunter Vanroy

Aranere

011 49 42 02

Gouverneur Roppesingel 83

3500 Hasselt

www.aranere.be