Logo Qontact

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Thuis in woonsfeer

Keldermans Wonen

De meubelsector bevindt zich in woelig vaarwater, maar dat geldt niet voor Keldermans Wonen. Het familiebedrijf uit Herk-de-Stad heeft resoluut gekozen voor modernisering, diversifiëring en uitbreiding. Naast een nieuwe vestiging in Lubbeek volgt binnenkort een derde winkel in Oost-Vlaanderen. En met het huismerk ZIZO HOME mikt de meubelzaak op een publiek dat op zoek is naar “net dat tikkeltje anders”.

“We moeten mee met onze tijd.” Het zijn de woorden van zaakvoerder Pedro Strauwen, maar ook zijn twee rechterhanden Maarten Oryeen Glenn Kelly Penders richten het vizier op de toekomst. “Wij zetten volop in op Facebook, Instagram, Pinterest”, aldus Glenn Kelly, die instaat voor aankoop, verkoop en marketing. “Niet dat we de klassieke marketingtechnieken overboord gooien, maar wij stellen alles in het werk om de boot van e-commerce en sociale media niet te missen.”

Jonger publiek

Keldermans Wonen heeft zijn productengamma en praktijkkennis ondergebracht in drie afdelingen. Pedro: “We staan vooral bekend om ons ruim aanbod voor consumenten vanaf 30-35 jaar uit de middenklasse en voor liefhebbers van klassiek meubilair. Met onze nieuwe telg ZIZO HOME mikken wij op een jonger publiek, dat ver weg wil blijven van de eenheidsworst die veel andere interieurzaken voorschotelen. Jongeren vinden meubels doorgaans saai en associëren ze met brave, burgerlijke leventjes. Ze willen verrast worden en verlangen advies op maat.”

“Van familiebedrijf naar kmo met nationale dekking.”

Totaalprojecten

Het mag duidelijk zijn: Keldermans Wonen doet meer dan kasten verkopen. Maarten, verantwoordelijk voor administratie, planning en logistiek: “We hebben ons de voorbije jaren gespecialiseerd in totaalprojecten in opdracht van particulieren én bedrijven. Een bekend voorbeeld is het gerenoveerde Hotel Stayen in Sint-Truiden, waar wij de hotelkamers hebben ingericht. Al onze plaatsers gaan prat op hun achtergrond als schrijnwerker, wat maakt dat ze vlot kunnen inspelen op extra behoeften van de klant: gyproc plaatsen, een vloer waterpas maken, dat kan allemaal.” Glenn Kelly vult aan: “Tegels, muren, tafel, keukenblad, wand: alles moet harmonieus bij elkaar passen. We creëren sferen.”

Nationale dekking

Aan ambitie geen gebrek. Keldermans Wonen heeft onlangs een tweede vestiging in het Vlaams-Brabantse Lubbeek geopend. Een derde vestiging, in Oost-Vlaanderen, zit in de pijplijn. Het Limburgse familiebedrijf groeit stilaan uit tot een kloeke kmo met een nationale dekking. Pedro: “Onze branche telt veel kleine familiebedrijven met een zeer lokale afzetmarkt en kleine winstmarges. Omdat ze niet voldoende middelen hebben om te investeren in de vernieuwing van hun zaak, zijn ze gedoemd om te verdwijnen. Wij klampen ons niet vast aan ons verleden, we willen vooruit. Blijven investeren. Uitbreiden. Onze service optimaliseren. Ik zou het niet anders willen. Kijk, je bent ondernemer of je bent het niet.”

De wereld rond

Wat echter niet betekent dat Keldermans Wonen een keten wordt zoals andere grote ketens, zo benadrukt Maarten. “Wij hebben onze goede naam te danken aan onze hoogstaande service en aan het persoonlijk contact met de klanten. Die aanpak wordt zeer gewaardeerd. Klanten kopen bij ons omdat ze vertrouwen in ons hebben. Dat vertrouwen zullen wij nooit schaden.” Die service vertaalt zich ook in de prijspolitiek van de meubelzaak. “We kopen onze meubelen voor een deel rechtstreeks bij de fabrikant. Daardoor vermijden wij tussenschakels zoals importeurs, agenten en groothandelaars. We reizen letterlijk de hele wereld rond voor onze klanten. Zo kunnen wij hen de scherpste prijzen bieden.”

Pedro Strauven, Maarten Orye & Glenn Kelly Penders

Keldermans Wonen

013 44 13 74

Grote Baan 86

3540 Herk-de-Stad

www.keldermans.be