Logo Qontact

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Thuis in kantoorinrichting

Hendrickx Office & Interior

Hendrickx Office & Interior heeft meer dan 25 jaar ervaring op de teller en is als geen ander thuis in de permanent evoluerende markt van kantoormeubilair en -inrichting. Vanuit de vestigingen in Herk-de-Stad en Bilzen belevert dit huis van vertrouwen zelfstandigen en kmo’s in Limburg, Vlaams-Brabant en Antwerpen. “Wij zijn mee met de laatste nieuwigheden. Meer nog, we willen de beste zijn.”

QONTACT / Wat zijn de basisprincipes van een goede kantoorinrichting?
Francis Verbist: “Kennis van zaken. Een globale visie. En oog voor detail. Een kantoorinrichting kan staan of vallen bij de keuze van de bureaustoelen. Het belang van een goede bureaustoel kun je niet genoeg benadrukken. Een tijd geleden kreeg ik de vraag van een bedrijf om kwalitatieve bureaustoelen te leveren aan een spotprijs. Dat kan dus niet! Als ik op zoek moet gaan naar minderwaardige producten, dan pas ik. Ik wil borg staan voor de producten die ik verkoop. Wat me opvalt is de groeiende aandacht voor geluidsdemping bij kantoorinrichting. Om die reden wordt er vandaag minder vaak gekozen voor landschapskantoren. Een binnenhuisarchitect streeft naar een esthetische oplossing, wij kijken naar het totale plaatje.”

QONTACT / Zijn werkgevers gewonnen voor ergonomisch kantoormeubilair?
Francis: “De boodschap dringt stilaan door. Niet enkel bij bedrijven, maar ook bij particuliere klanten. Kantoorbedienden zitten 40 uur per week op een bureaustoel. Dat is niet gezond. Daarom zit je maar beter op een ergonomische stoel, die je beschermt tegen rugpijn en aanverwante welvaartsziekten. Het spreekt voor zich dat wij trends en evoluties in zitoplossingen nauwlettend opvolgen. We zijn mee met alle laatste nieuwigheden. Een relatief nieuwe trend in kantoorinterieur zijn in hoogte verstelbare tafels. Wij hebben een aantal toonzaalmodellen die we in bruikleen geven aan klanten, om hen vertrouwd te maken met het gemak en de voordelen van die nieuwe producten.”

"Werkgevers zijn gewonnen voor ergonomisch kantoormeubilair."

QONTACT / Hoe word je expert in kantoormeubilair en interieurbouw?
Francis: “Van mijn vader, die schrijnwerker was, heb ik een voorliefde voor hout en houtbewerking meegekregen. Ik heb mijn kennis al doende vergaard. Intussen heb ik meer dan 25 jaar ervaring in deze branche. Ik wist waar ik aan begon toen ik in 2014 Hendrickx Office overnam, samen met mijn zakenpartner Mokhtar. De vorige eigenaars hadden ons verwittigd dat dit geen gemakkelijke markt is, maar we hebben van bij de aanvang resoluut gekozen voor kwaliteit en voor service. En die aanpak rendeert. Wij hebben fors gesnoeid in ons gamma van leveranciers: enkel de absolute toppers zijn gebleven, van de anderen hebben we afscheid genomen. Onze huisleverancier is het Portugese Levira, al sinds het begin van de jaren ‘90. Voor ons aanbod in zitcomfort werken we samen met Scandinavian Business Seating, een producent die verschillende merken in zijn portefeuille heeft. Daarnaast doen we een beroep op twee Belgische schrijnwerkers, die materiaal op maat kunnen leveren. Onze interieurbouw varieert dan ook van keukens tot dressings.”

QONTACT / Hendrickx Office & Interior biedt ook totaaloplossingen aan?
Francis: “Je kan bij ons terecht voor de volledige uitrusting van een kantoor: meubilair, pc’s, printers, projectoren, digitale schermen, kopieerapparaten. Tot en met software-oplossingen, zoals back-upsystemen. Het gebeurt niet zelden dat een klant binnenstapt voor een nieuwe bureautafel en naar buiten gaat met een totaal vernieuwd kantoor. We zijn een ‘one stop shop’. En daarin proberen we de beste te zijn.”

FRANCIS VERBIST

Hendrickx Office & Interior

0497 57 33 46

Industrieweg 1074

3540 Herk-de-Stad

Hasseltsestraat 8 3740 Bilzen

www.h-o-i.be