Logo Qontact

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Straffe koffie, straffe merken

Straffer

De tijd dat je met een fris idee de markt kon veroveren, ligt achter ons. Straffer creëert unieke branding proposities voor bedrijven, gekoppeld aan een sterke merkbeleving en een doeltreffende marketingstrategie. Oprichters Jurgen Veestraeten en Dennis Emmers, die hun sporen al ruimschoots hebben verdiend, opereren sinds een jaar onder eigen vlag: “Er staat geen rem op creativiteit en originaliteit.”

QONTACT / Wat maakt Straffer, euh, straffer dan de rest?
Jurgen: “Wij zijn meer dan het doorsnee reclamebureau. We ontwerpen niet gewoon een logo en een slogan, wij verplaatsen ons in de geest van onze klant en proberen via die weg de identiteit van het bedrijf in kwestie op te bouwen. Dit betekent dat we doordringen tot in het DNA van de klant.”
Dennis: “Content en creativiteit, daar gaat het om. Onze corebusiness is branding. Het definiëren of herdefiniëren van een merk. Vroeger hield dat inderdaad niet meer in dan het creëren van een logo en een baseline, maar die vlieger gaat vandaag niet meer op. Wij zijn bijna een verlengstuk van een klant die hulp nodig heeft met zijn branding, marketing en interne en/of externe communicatie. We zien het elke dag: ondernemers die zodanig worden opgeslorpt door hun dagelijkse zorgen en bezigheden, dat ze geen tijd hebben om even met een frisse blik naar hun bedrijf te kijken.”

"Wij dringen door tot in het DNA van onze klant."

QONTACT / Hoe overtuigen jullie een klant zoals Audi?
Jurgen: “Dat hangt ervan af. Wil je een product of dienst in de markt zetten of wil je je bedrijf een nieuwe identiteit geven? Is het de bedoeling om meer omzet te genereren of om meer bezoekers naar je website te lokken? Wij stellen altijd een heel uitgebreid plan van aanpak voor, om het volledige gamma van mogelijkheden te tonen. We werken ook in verschillende fases, van marktonderzoek tot het opstellen van moodboards. Klanten geloven in de stelling ‘meten is weten’, maar voor ons betekent meten iets meer dan voor de klant. Het gaat er ons niet enkel om hoeveel bezoekers een klant naar zijn website lokt, wij gaan ook na hoeveel klanten een concurrerende winkel om de hoek elke dag over de vloer krijgt.”

QONTACT / Wat drijft de snelle reclamejongens?
Dennis: “Koffie, straffe koffie. En creativiteit. Creëren. Vorm geven aan een idee. Het heeft even geduurd, maar ik merk dat de gemiddelde Limburgse kmo toch stilaan beseft wat het belang is van goede branding. Het is een kwestie van opvoeden, inspiratie halen uit best practices. Wij zijn alvast zeer blij dat de Limburgse kmo’s klaar zijn om straffer te worden!”
Jurgen: “We werken zowel voor automerken als kledingmerken. Totaal andere werelden, die bijgevolg ook een andere insteek vragen. Die afwisseling bevalt me wel. Wij willen frisse en vernieuwende ideeën op tafel brengen. We proberen alle nieuwe ontwikkelingen in creatie en branding op te pikken, nog voor ze uitgroeien tot nieuwe trends.”

QONTACT / Een straf masterplan voor de volgende vijf jaar?
Jurgen: “Vandaag bedienen we vooral kmo’s, maar ondertussen zijn we ook bestaande, sterke merken aan onze portfolio aan het toevoegen. Ons orderboekje is mooi gevuld. We zouden kunnen teren op ons bestaand cliënteel, maar dat is niet wat we willen. Wij willen vooruit. Dit houdt ook in: meer en meer facetten van communicatie en marketing in eigen handen nemen. Hoe meer externen je toelaat in de opbouw van een merk, hoe moeilijker het is om met zijn allen op één lijn te blijven.”
Dennis: “Bij Straffer heerst geen kerktorenmentaliteit. Daarom hebben we eveneens klanten in Nederland en Duitsland. Lands- en provinciegrenzen mogen en zullen ons niet tegenhouden. Want ik geloof dat wij in onze creaties wel degelijk straffer zijn dan vele anderen.”

DENNIS EMMERS & JURGEN VEESTRAETEN

Straffer

011 19 09 00

Molenstraat 41A

3930 Hamont-Achel

www.straffer.be