Logo Qontact

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Boekhouders nieuwe stijl

Stokbroekx & Stokbroekx

Het meest dynamische duo uit Bree en omstreken? Frank en Luc Stokbroekx, zaakvoerders van het boekhoudkantoor Stokbroekx & Stokbroekx. Zij helpen zelfstandige ondernemers, vrije beroepers en kmo-zaakvoerders aan meer succes door middel van strategische coaching, fiscale begeleiding en boekhoudkundig advies. “Zit niet langer blind achter het stuur van je onderneming, maar rijd met een open blik op de weg naar professionele groei.”

QONTACT / Jullie boekhoudkantoor heeft als eerste in Limburg de ISO 9001-norm behaald. Knap!
Frank: “De ISO 9001 is de internationale norm voor kwaliteitsmanagementsystemen. De norm bepaalt of een organisatie in staat is om te voldoen aan de eisen van klanten en aan de geldende wet- en regelgeving. Wij danken die erkenning vooral aan het feit dat we hard hebben gewerkt om onze interne werking en organisatie op punt te krijgen. We werken volgens vaste en welomschreven processen, om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Na elke btw-aangifte zitten wij samen met de klant om zijn tussentijdse resultaten te overlopen. Op basis van dat overleg bepalen we welke actiepunten moeten worden uitgevoerd om vooruit te gaan. Belangrijk: wij vragen feedback aan onze klanten, we spellen hen niet de les.”
Luc: “Stokbroekx & Stokbroekx heeft intussen ook de erkenning behaald voor dienstverlening in het kader van de kmo-portefeuille. Dat maakt dat kmo’s een tussenkomst van 40 procent van de Vlaamse overheid kunnen krijgen als ze advies en begeleiding van ons kantoor inroepen.”

"We zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen."

QONTACT / Hoe zien jullie de toekomst van Stokbroekx & Stokbroekx?
Frank: “Wij staan voor een grote digitaliseringsslag. In dat kader maken we al ruim een jaar gebruik van het softwarepakket Yuki, een innovatief digitaal boekhoudplatform. De tijd dat klanten één keer om het kwartaal een dikke map met facturen en andere documenten aan onze voordeur neerleggen, is echt voorbij. Ze moeten simpelweg documenten inscannen die vervolgens op ons platform worden opgenomen en automatisch worden geboekt. Een van de voordelen is dat klanten in real time een actueel overzicht van hun omzet en hun kosten kunnen opvragen. Zij kunnen ook zien welke facturen onbetaald zijn gebleven, zodat ze meteen aanmaningen kunnen sturen. We willen een paperless office creëren. Digitalisering is de toekomst. Het verhoogt de efficiëntie van ons werk en verbetert de dienstverlening aan onze klanten. Ik stel vast dat veel boekhoudkantoren aarzelen om die digitale stap te zetten. Omdat ze er geen tijd voor hebben. Zij staan constant onder tijdsdruk. Dat snap ik, maar ze missen de boot.”

QONTACT / Een frisse wind in het stoffige huis van de boekhouding?
Luc: “We zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen. To the point, geen zever. Die directe aanpak slaat aan, merken wij. Als dat van ons een buitenbeentje maakt: het zij zo. Maar het is geen gimmick. We proberen ons te verplaatsen in de business en de beslommeringen van onze klanten, opdat we hen optimaal kunnen begeleiden en hen kunnen wapenen tegen lastige vragen van de fiscus bij een belastingcontrole.”
Frank: “We weten wat we kunnen. Wij hebben de ambitie om het grootste boekhoudkantoor te worden dat gespecialiseerd is in kmo’s, zelfstandigen en vrije beroepers in de regio. Voor die specifieke doelgroep kunnen we echt een meerwaarde betekenen. En opnieuw: met behulp van digitale diensten helpen we onze klanten én onszelf vooruit. Stilstaan is achteruitgaan.”

QONTACT / Waarom die focus op kleine bedrijven en zelfstandigen?
Frank: “Omdat die groep van ondernemers en ondernemingen zich verwaarloosd voelt. Zonder overdrijven: er komen hier bijna elke dag bedrijfsleiders over de vloer die klagen over het feit dat ze geen feedback van hun boekhouder krijgen. Ze vragen aandacht, betrokkenheid.”
Luc: “Wij investeren in digitale dienstverlening, dat mag duidelijk zijn, maar ook in menselijk contact. Misschien is dat wel ons unique sellingpoint, onze grootste troef. Frank en ik kennen iedereen van ons cliënteel persoonlijk. Er zijn geen barrières. We spreken klare taal. Zonder omwegen. Zo hebben wij al heel wat klanten gewonnen.”

USP'S VAN EEN ONDERNEMERSCOACH

1. Strategische coaching
2. Fiscale begeleiding
3. Boekhoudkundig advies
4. ISO 9001 -gecertificeerd
5. Dienstverlener kmo-portefeuille
6. Gedigitaliseerd kantoor
7. Individuele klantbenadering

FRANK & LUC STOKBROEKX

Stokbroekx & Stokbroekx

089 79 10 79

3960 Bree

www.stokbroekx.be