Logo Qontact

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Lekker en gezond koksmaatje

Sublimix

Er zijn zo van die voedingswaren die net iets meer gesmaakt worden dan andere. Pascal Van der Veken van Sublimix weet er alles van. Sinds 2008 breekt zijn bedrijf potten in de voedingssector. “We hebben doorheen de jaren een gevarieerd assortiment van bouillons, kruiden, oliën, sauzen, soepen en zoutarme producten ontwikkeld. Sublieme producten gefocust op gezondheid en een ongeëvenaarde smaak.”

QONTACT / Waarom kiezen koks voor Sublimix?
Pascal: “Wij spelen in op de stijgende vraag naar unieke producten van mensen die bewust met hun gezondheid bezig zijn en wel degelijk weten wat lekker is. Daarom is Sublimix hoe langer hoe meer een begrip in de keuken. Als we bijvoorbeeld een nieuwe soep ontwikkelen, gaan we niet over één nacht ijs. We zoeken steevast naar een uitgebalanceerde combinatie van smaak en gezondheidsvoordelen. Hoe moet de soep eruit zien? Welke viscositeit, textuur en geur mag ze hebben? Wat is de optimale samenstelling? Alle facetten komen aan bod. Met ons onderzoeksrapport kloppen wij aan bij onze Zwitserse fabrikant. In het lab testen wij dan een aantal recepturen tijdens een smaaksessie. We pikken er de beste uit en gaan die zorgvuldig finetunen tot de perfectie is bereikt.”

"Smaak is onze unique selling proposition."

QONTACT / Waarin blinkt jullie assortiment uit?
Pascal: “Het gamma van Sublimix biedt een heerlijke oplossing voor wie gebonden is aan beperkingen op het vlak van cholesterol, vet, gluten, lactose of smaakversterkers. Ons paradepaardje is Tellofix Gold, een magere groentebouillon en alleskruider die al jaren bekend staat om zijn superieure smaak, gezondheidstroeven en gebruiksgemak. Tellofix Gold bevat geen dierlijke vetten en is cholesterol-, gluten- en lactosevrij. Wij streven voortdurend naar innovatie en proberen straffe producten in de markt te zetten. Helemaal nieuw is Cuissana. Deze 100 procent pure cacaoboter in poedervorm is een geheel natuurlijke en plantaardige vetstof met een neutraal effect op het cholesterolgehalte. Een revolutie in de voedingswereld!”

QONTACT / Welke marktpositie neemt Sublimix in?
Pascal: “Tot enkele jaren geleden richtten wij ons voor 95 procent rechtstreeks naar consumenten. Nog altijd staan we dagelijks in contact met de eindgebruiker die onze kraam bezoekt op een van de openbare markten in Vlaanderen. Daar neemt Sublimix een heel sterke positie in. Voortaan spitsen we ons ook toe op spelers in de retail en in de food service. En dat lukt aardig. Qua smaak staan wij ons mannetje tegenover de grote A-merken. In b2b moet je harde bewijzen op tafel kunnen leggen, vaak gestoeld op marktonderzoek. En die hebben wij. Zo gaan we er prat op dat 70 procent van de mensen onze bouillon tijdens blind proeven als beste beoordeelt. Dit betekent dus dat zeven op de 10 personen ons product verkiest boven dat van de concurrenten. Een harder bewijs kan je niet leveren, toch?”

QONTACT / Hoe blijven jullie bij de pinken?
Pascal: “Onlangs hebben wij onze huisstijl en de look and feel van onze verpakkingen volledig laten restylen door de jonge leeuwen van communicatiebureau Expliciet. Dat zal ons in de schappen van supermarktketen Spar geen windeieren leggen. Daarnaast hebben we succesvol samengewerkt met de bekende marketingstrateeg Frank Wouters. Hij hield ons een spiegel voor de ogen om na te gaan wie wij zijn, hoe we op korte termijn kunnen groeien en wat daarvoor nodig is. Op basis van zijn bevindingen heeft hij onze route voor de toekomst uitgestippeld. Die route leidt resoluut naar één punt: smaak. Onze cijfers tonen aan dat we op de goede weg zijn: in 2015 is onze omzet gestegen van 1,6 naar 1,8 miljoen euro, goed voor een toename van 17 procent. Dat belooft voor de volgende jaren!”

PASCAL VAN DER VEKEN

Sublimix

011 54 76 45

Lodewijk de Raetstraat 66

3929 Lommel

www.sublimix.be