Logo Qontact

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Helpende handen

Hands

“Wij profileren ons niet als een communication agency, wel als een solution agency.” Dit zouden de gevleugelde woorden kunnen zijn van Don Draper, in een episode van de beklijvende televisieserie Mad Men. Niets is minder waar. Met deze leuze winden de drie partners van communicatiebureau Hands er geen doekjes om. “Sterker nog: we willen vóór alles succesvolle resultaten boeken voor onze klanten”, klinkt het in koor.

Targets realiseren

Hands is een atypisch communicatiebureau. Het agency onderscheidt zich door de afwezigheid van accountmanagers. Klanten genieten de rechtstreekse ruggensteun van de drie partners: Kristof Schiepers, Laurence Libert en Stijn Martens.
“Wij hebben elk een sterke affiniteit met de economie en het ondernemerschap”, benadrukt Kristof. “Vanuit dit perspectief kunnen we een ander licht werpen op communicatie en de meerwaarde ervan voor de klant. Communicatie beschouwen wij niet als een doel op zich, wel als een middel. Het is een efficiënte tool om targets te realiseren.”

Laurence is het daar volmondig mee eens. “Vaak komen klanten met bruisende ideeën en doordachte businessconcepten op de proppen, maar ontbreekt het hen aan tijd of knowhow om ze te implementeren. Wij begrijpen vrij snel wat onze klant voor ogen heeft. Bovendien slagen we erin ons te verplaatsen in zijn situatie. Daardoor is Hands in staat om het DNA van een bedrijf gevat onder woorden te brengen en krachtig vorm te geven.”

“Iedereen in dit huis barst van de ambitie”, treedt Stijn zijn beide medevennoten bij. “Wij willen met zijn allen het toonaangevende fullservice communicatiebureau in de regio zijn. Onze medewerkers kennen hun vak door en door. Zij mikken op de hoogste kwaliteit gekoppeld aan de beste dienstverlening. Klanten plukken daar de vruchten van en worden op die manier nog performanter.”

Oplossingen en impact

“Wij denken in termen van oplossingen”, vervolgt Laurence. “Zodra de knopen zijn ontward, gaan we over tot een doelgerichte uitvoering van de strategie. Ik merk dat klanten het heel positief vinden dat ons 20-koppige team de koe bij de horens vat en snel oplossingen aandraagt.”

Kristof knikt: “Impact is daarbij belangrijk. Bij Hands selecteren vakmensen de juiste media in functie van het resultaat dat we willen bereiken. Wij geloven heel sterk in de inhoud van een boodschap, maar ook in de persoonlijke toets. Klanten krijgen hier de service van een one stop shop. Zowel online als offline.”

“Onze managers zijn coaches”, benadrukt Stijn. “Zij stimuleren onze medewerkers om te groeien in hun job en in hun vaardigheden. Daarnaast overhandigen ze de geschikte tools aan onze klanten om hun communicatie op het juiste spoor te zetten. En die hebben daar alle voordeel bij.”

Business to business

De focus van Hands ligt vooral op business to business. Stijn: “Onze sterkte schuilt in het strategisch meedenken met de klant en het doordacht begeleiden van de zaakvoerder. Wij reiken helpende handen aan zodat de onderneming zich kan blijven toeleggen op haar corebusiness. Deze no nonsense aanpak leidt tot succesvolle resultaten.”
Kristof vult aan: “Hands heeft op 12 jaar tijd een heel divers klantenbestand opgebouwd. Dat varieert van diensten- tot productiebedrijven. Met onze referenties tonen wij effectief aan dat communicatie een katalysator kan zijn, eerder dan een kost. Bovendien kun je met een goed communicatiebeleid anticiperen op toekomstige problemen. Ons bureau is al jarenlang de structurele partner van Voka en de communicatiepartner van Voka Limburg. Zo houden we voeling met de vele uitdagingen waarmee kmo’s te maken krijgen. Maar ons pad leidt ook naar andere provincies en naar het buitenland. Naast de opening van een bijkantoor in Brussel hebben wij een partnership afgesloten met een congresbureau in Maastricht. Dit opent uiteraard nieuwe horizonten.”

Grote ambities

De drie gedreven partners steken hun ambities niet onder stoelen of banken. “Ons triumviraat staat aan het roer van een jong en groeiend communicatiebureau”, zegt Stijn. “We halen onze voldoening uit de samenwerking met ambitieuze klanten.” Of Hands per se het grootste bureau moet zijn? “Absoluut niet”, antwoordt Kristof, “maar we willen wel op een plezierige manier de performantie van onze klanten verhogen. En dat lukt ons aardig.”

"Wij verhogen de performantie van onze klanten."

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel van het Agentschap Innoveren & Ondernemen waardoor je als ondernemer financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten, die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. Hands is een erkende dienstverlener voor de kmo-portefeuille. Elke Vlaamse kmo kan via een eenvoudige digitale procedure subsidies bekomen voor opleiding, (strategisch) advies en designmanagement om Hands als communicatiepartner in de meest brede zin van het woord aan te stellen voor communicatie, reclame en marketing.

Opleiding

Klanten van Hands vragen steeds vaker naar maatopleidingen om hun communicatieve skills te verbeteren. De lijst van mogelijke opleidingen is onbeperkt. Een aantal voorbeelden.
– Spreken in het openbaar: voor sommigen een fluitje van een cent, voor anderen een ware nachtmerrie. Hands heeft het talent in huis om je om te vormen tot een onbevreesde performer.
– Sociale media: niet weg te slaan in de communicatiemix van vandaag. “Facebook is toch gratis”, hoor je dan! Inderdaad, maar hoe krijg je honderden likes, posts die viraal gaan en engagement op je berichten? Wie de geheimen van social media graag wil ontdekken, kan deelnemen aan een interactieve workshop bij Hands.
– Pers: een persartikel over je bedrijf is free publicity en mooi meegenomen! Lukt het niet om de juiste nieuwswaarde naar de voorgrond te brengen? Of erger: word je verkeerd begrepen, verspreid je foute informatie naar de buitenwereld en leidt dit tot crisismanagement? Hands licht je in over do’s en dont’s van een goed persbeleid.

Advies

Je wordt als onderneming geconfronteerd met communicatieve uitdagingen en noden. Hands laat je niet aan je lot over. De experts organiseren samen met de key-mensen van je bedrijf een strategische workshop om tot praktijkgerichte oplossingen te komen. Geen antwoorden die opnieuw vragen uitlokken, maar praktische oplossingen met onmiddellijke resultaten. Ook hier is de waaier van mogelijkheden zeer uitgebreid.

Strategisch advies: algemeen

Een strategisch advies is een advies dat betrekking heeft op een kantelmoment in de onderneming en dat leidt tot beslissingen waarvan de gevolgen moeilijk omkeerbaar zijn. Dit betekent dat het advies een langetermijnoplossing biedt die invloed heeft op de hele organisatie. De strategische ondersteuning van Hands is zeer divers en omvat onder meer strategische branding, onderzoek naar marktpotentieel, verkoopanalyses, acceleratie van business units en vertaling van strategische concepten in uitvoerbare producten en diensten.

Strategisch advies: groei

Een groeitraject behelst een opportuniteitsanalyse, die start met een uitvoerige SWOT-scan van een bedrijf of product. Op basis van een zelf ontwikkelde workshoptool definieert Hands de noodzakelijke groeideterminanten en opportuniteiten. De experts in huis stellen een actieplan op dat de onderneming in staat stelt de groei versneld en succesvol uit te voeren.

Strategisch advies: designmanagement

Op basis van een designaudit van de huidige communicatietools zoals huisstijl, website en reclamedragers onderzoekt Hands of deze (nog) beantwoorden aan de bedrijfsidentiteit en de beoogde doelstellingen. Designmanagement is meer dan de look en feel. Het verbindt design, management, innovatie, technologie, klantbehoeften en personeelsbetrokkenheid om tot een concurrentievoordeel te komen. De adviesverlening van Hands houdt daarbij rekening met economische, culturele en ecologische factoren.

STIJN MARTENS - KRISTOF SCHIEPERS & LAURENCE LIBERT

Hands

011 22 88 72

Thonissenlaan 56A

3500 Hasselt

www.hands.be