Logo Qontact

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Smaakmaker bij uitstek

Watt 17

14 juni 2016

Het leven van Tom De Weyer is één groot feest. Hij staat aan het roer van een kmo die zich profileert als een 'evenementiële cateraar'. “Wij nemen bedrijven veel zorgen uit handen en fungeren als één enkel aanspreekpunt voor al onze merken. Daarin schuilt ons grote succes. We bestaan 12 jaar en prijken in de top zes van België. Jaarlijks verzorgen we ruim 250 events, vooral business to business.”

QONTACT / Hoe is je bedrijfsstructuur opgezet?

Tom: “Onder onze twee vennootschappen ressorteren meerdere merken. Eerst en vooral heb je ons moederbedrijf, Taste Exclusieve Catering, waarmee het allemaal is begonnen. De opzet? Eten en drinken, tafels en stoelen, maar dan wel op een bijzonder creatieve manier. De doelstellingen die een klant aan zijn evenement of feest koppelt, worden door ons culinair vertaald. Wij gaan graag heel ver mee in het verhaal. Geef ons een lege bedrijfshal, wij zorgen voor alle toeters en bellen en ruimen achteraf alles weer op. Eten en drinken zijn superbelangrijk op een event. Het is dan ook een goede zaak dat je meer en meer uitstekende cateraars op de markt vindt. Maar dat betekent dat je je als cateraar niet langer enkel kan onderscheiden door alleen maar lekker eten en drinken te voorzien. We creëren daarom een beleving, een hoge herinneringswaarde. Daar zijn wij sterk in.”

QONTACT / Creëer je ook op andere manieren beleving?

Tom: “Jazeker, met ons merk Smaaknomaden. Dat is een associatie van 12 foodtrucks waaronder een Ford Keulen uit 1955. Compleet met een vintage look, multi-aanpasbare keuken en een uitklapbare barbecuehemel. Zelfs gepersonaliseerde branding is mogelijk. Ook deze foodtrucks brengen pure beleving voort. Wij zorgen ervoor dat het totale plaatje klopt, van hapjes tot desserts, van een gezellige aankleding tot animatie. Op festivals oogsten de trucks een gigantisch succes. Dit concept levert ons veel sociaal contact met de klant op, het is heel ongedwongen en urban.”

QONTACT / Welke merken tover je nog uit je hoed?

Tom: “Onze zinnenprikkelende exclusieve feest- en eventlocaties, dat zijn ook sterke merken. Watt 17, De Centrale, De Luchtfabriek, Kasteel Van Hoen, Monnikenhof van Vlierbeek, Monnikenhof van Heers, de helihaven en de luchthaven in Antwerpen, The White Gallery, de Grotten van Kanne, … Eén voor één locaties die we door en door kennen en waar we vaak werken. Last but not least hebben we ook nog een eigen liveband opgericht: Outside Box. Een vierkoppige mobiele band die buiten de lijntjes van het podium kleurt. De muzikanten weten als geen ander de sfeer te zetten op een evenement. Zij spelen twee sets, een cosy dinerset tijdens het eten en partymuziek op het feestje achteraf. Ambiance gegarandeerd! Al onze verschillende merken zijn een logisch gevolg van elkaar. We focussen ons op de zaken waar we goed in zijn.”

QONTACT / Is ondernemen je op het lijf geschreven?

Tom: “Ik heb mij eigenlijk nooit een ondernemer gevoeld en wil alles behalve een bedrijfsleider zijn. Maar ik ben het wel. Je begint met één feestje, één locatie en één merk en voor je het beseft nemen ze grote proporties aan. En je gaat ervoor omdat je het heel graag doet en denkt er een verschil mee te kunnen maken. Maar ondertussen staan hier wel 14 medewerkers op de payroll en werken we samen met een hele resem onderaannemers. Ondernemen is voor mij vooral een ontdekkingstocht naar uitdagingen – elke dag opnieuw – en naar jezelf, want je komt jezelf zeer dikwijls tegen. Alles wat fout loopt, trek je je erg aan en moet je tegen de volgende keer oplossen. Ik denk dat je het meeste leert uit je falen. Je trotseert groeipijnen, maar dwingt eveneens kansen af. Dat maakt het zo boeiend.”

Tom De Weyer

Watt 17

0473 74 88 91

Koeltorenlaan 9

3550 Heusden-Zolder

www.watt17.be