Logo Qontact

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Focus op de oplossing

SADT

6 juni 2016

Ilona Harmeijer en Chris Halmans van SADT zijn ronduit gefascineerd door mensen in en achter een onderneming. “Hoe vervullen ze hun functie of hoe leiden ze hun bedrijf, waaruit vertrekken ze, waarom groeien ze en hoe komt het dat ze vastlopen? Onze benadering is uiterst persoonlijk en oplossingsgericht. Bovendien willen we snel resultaat zien: wat zijn de doelstellingen en hoe pakken we die effectief aan?”

HELPENDE HAND

SADT is gespecialiseerd in oplossingsgericht ondernemen, trainen en coachen. Zaakvoerders-coaches Ilona en Chris reiken een helpende hand aan ondernemingen om ze te ondersteunen met precies datgene waaraan ze nood hebben. “De ene keer is de administratie een warboel, de andere keer wijzen de neuzen van het personeel niet dezelfde kant op”, licht Ilona toe. “Wij denken mee met alle geledingen van een bedrijf en focussen ons op de oplossing. Hoe kan het efficiënter? En vooral: hoe kan je de kracht uit het personeel of uit jezelf halen om de onderneming beter te structureren? Je creëert nu eenmaal meer betrokkenheid door optimaal gebruik te maken van de capaciteiten van mensen. Zij zorgen ervoor dat een bedrijf goed draait.”

Zaakvoerders missen vaak een sparring partner.

POSITIEVE BENADERING

Elk bedrijf is voor verbetering vatbaar, op voorwaarde dat het er voor openstaat. De positieve, consequente, doelgerichte en flexibele benadering van SADT is de eerste stap in de goede richting. “Wanneer iets fout gaat, zijn mensen vaak alleen maar bezig met het probleem. Onze aanpak staat daar haaks op: wij gaan na waarin de oplossing schuilt en hoe we die op de gemakkelijkste manier kunnen bereiken. Als je weet wat je wilt en bereid bent de koe bij de horens te vatten, dan kom je het probleem vanzelf tegen en kan je het wegwerken”, verzekert Chris.

DE JUISTE KOERS

Het debiteurenbeheer in een onderneming blijkt zo'n heikel punt te zijn. Heel wat bedrijven kampen immers met torenhoge onbetaalde factuurbedragen. Hoe kan je hieraan een mouw passen? “Wij merken vaak een zekere mate van drempelvrees”, vertelt Ilona. “Bedrijfsverantwoordelijken vinden het eerder moeilijk om aan een klant te vragen: we hebben correct geleverd, maar hoe zit het met de centen? Veelal spruit die terughoudendheid voort uit schrik om de klant te verliezen. SADT kan het debiteurenbeheer van een bedrijf overnemen, op een klantgerichte en conflictvrije manier. Bijvoorbeeld door een maandelijkse aflossing uit te werken. Wij creëren op die manier een oplossing, kweken goodwill en houden de deur open voor de klant. Ondernemers hebben dus baat bij onze expertise.” Chris vult aan: “We merken dikwijls dat zaakvoerders van kmo's een sparring partner missen. Ze doen er goed aan om het reilen en zeilen van hun bedrijf eens onder de loep te laten nemen. Waarom duiken struikelblokken op en hoe kan je die wegnemen? Wij zetten hen aan het denken zodat ze de juiste koers blijven varen.”

BETERE RESULTATEN

Het is de kunst om snel door te hebben welke cultuur en welke sfeer er in een bedrijf heersen. Chris: “Inderdaad, maar nog belangrijker is dat je die theorie kan vertalen naar de praktijk. Zo stimuleer en bekom je verandering en verbetering. Het gebeurt al eens dat we bij het begin van een traject botsen op de starre eigenzinnigheid van mensen. Toch neemt hun enthousiasme gaandeweg toe omdat wij ervoor zorgen dat ze licht aan het einde van de tunnel zien. Want de pasklare oplossing komt niet van ons, maar van de mensen die wij coachen. Uiteindelijk leidt een duurzame omvorming van het werkproces tot een aangenamere werksfeer en tot betere persoonsgebonden en bedrijfsmatige resultaten.”

ILONA HARMEIJER & CHRIS HALMANS

SADT

0496 51 86 34

Herkkantstraat 66

3510 Spalbeek (Hasselt)

www.sadt.be