Logo Qontact

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

De magische drie

Qontact

28 april 2016

Een jaar geleden zag Qontact het daglicht. De jonge onderneming van Debbie Stas en Sven Van der Meiren is intussen haar kinderschoenen ontgroeid. Beide bezielers lonken vol verlangen naar de toekomst. “Alle goede dingen bestaan in drieën, zo luidt een wijs spreekwoord. Daarom versterken we ons management met Pedro Bonnet. Samen zetten we de krijtlijnen uit om de langetermijnrelatie met onze klanten verder uit te bouwen.”

QONTACT / Wat was de drijfveer om Qontact op te richten?

Debbie: “Ik was voordien actief in de interim- en selectiewereld, Sven in marketing en reclame. Wij stelden vast dat in die branches alles draait om sales. Akkoord, om je bedrijf gezond te houden kan je niet zonder sales, maar wij vinden dat er grenzen zijn. Ikzelf kom uit een ondernemersfamilie. Mijn ouders en grootouders hebben altijd handel gedreven met de focus op: wie zijn mijn klanten en hoe kan ik mijn service optimaliseren zodat de klanten tevreden blijven? Ik ben met die speerpunten opgegroeid. Vandaag zijn dergelijke doelstellingen in de ondernemerswereld op de achtergrond geraakt. Menig bedrijfsleider kent zijn klanten niet meer persoonlijk en kijkt puur naar de verkoopcijfers. Dat is niet onze manier van werken, wij hanteren een andere aanpak. Bijvoorbeeld met de toegevoegde waarde die we bieden op het vlak van HR. Zo werven wij voor onze klanten personeel aan dat we bijzonder gunstig op de payroll kunnen inschrijven. Bepaalde klanten hebben op die manier hun lidmaatschap al dubbel en dik terugverdiend.”

Wij koppelen ondernemingen aan elkaar.

QONTACT / Jullie halen nu versterking in huis?

Debbie: “Pedro komt ons team versterken omdat Sven en ik enerzijds in een gestage groei zitten en anderzijds allebei nog erg jong zijn. Op het vlak van management kunnen wij ondersteuning gebruiken, we steken dat niet onder stoelen of banken. Ook Qontact kent groeipijnen. Moesten we die niet hebben, dan zou dat geen goed teken zijn. Daarom is Pedro bij ons in een managementfunctie gestapt. Samen vormen we de magische drie.”

Sven: “In 12 maanden tijd is Qontact pijlsnel gegroeid, maar wel op een systematische manier. We zijn er trots op dat 90 procent van onze eerste klanten voor een jaar heeft bijgetekend. Die zijn supertevreden over onze formule, ons zeer open en toegankelijk netwerk en het eerlijke verloop. Voor de andere 10 procent hebben we weinig tot niets kunnen betekenen en daarom laten we deze bedrijven niet opnieuw een lidmaatschap betalen, wat ze ook appreciëren. Wij merken dat we een langetermijnrelatie met onze klanten opbouwen, dit was vanaf dag één ook het uitgangspunt.”

QONTACT / Pedro, waarom ga je een nieuwe uitdaging aan?

Pedro: “Dat was vrij snel duidelijk. Netwerken en het hele verhaal daarrond is mijn ding. Ik ben nu 37 en al 15 jaar actief in de ondernemerswereld. Toen ik in contact kwam met Debbie en Sven was ik onder de indruk van hun kwaliteiten en visie. Beiden zijn twee zeer getalenteerde ondernemers die elk hun vakgebied perfect beheersen. Ze leggen het accent op de tevredenheid van hun bestaande klanten en zijn niet louter en alleen op zoek naar nieuwe klanten. Dit spreekt mij enorm aan.”

QONTACT / Waarin schuilt de kracht van Qontact?

Pedro: “Het is belangrijk dat je kan uitpakken met een product dat voor iedereen toegankelijk is en waarin het hele pakket is geïntegreerd. Maar het allerbelangrijkste is onze taak als matchmakers, wij moeten ondernemingen aan elkaar koppelen. Als we die opdracht goed vervullen, hernieuwen onze klanten hun lidmaatschap met alle plezier. Wij leggen dan ook de focus op ons bestaand cliënteel dat we aanvullen met bedrijven die de missing link zijn. Mijn netwerk situeert zich rond de ietwat grotere bedrijven en is een ideale match met de klanten die nu in de portefeuille van Qontact zitten. Qontact is een jonge onderneming die de wil heeft om te groeien. We hebben de steun van onze klanten nodig om er samen een succesverhaal van te maken.” Sven: “Zowel Pedro als ik gaan een klantenportefeuille beheren die we in omvang bewust beperken tot een maximum aantal klanten.”

QONTACT / Hoe genereren jullie business voor klanten?

Debbie: “We organiseren voornamelijk personal events. Daar worden de langetermijnrelaties opgebouwd. Je merkt dat overduidelijk: iedereen kent er iedereen. We waken erover om dat in stand te houden. Per jaar zetten we niet meer dan twee grote events op touw. Die zijn voor potentiële klanten de place to be om kennis te maken met het netwerk van Qontact. Ons business magazine is dan weer een creatieve tool, een soort van bijbel waarin de ondernemers binnen ons netwerk naar buiten treden.”

Sven: “Wie naar onze events komt, betaalt de deelnameprijs. Soortgelijke evenementen van andere spelers op de markt lokken al eens grote vissen waarvoor de kleintjes moeten betalen. Daar doen wij niet aan mee. Bij Qontact willen we dat iedereen in ons netwerk evenwaardig wordt behandeld en evenveel betaalt. Dit principe wordt door onze klanten gewaardeerd.” Pedro: “Het lidmaatschap van Qontact kent geen concurrentie wat een enorme troef is. Alles draait om de langetermijnrelatie en het persoonlijke contact, daar blijven wij rotsvast in geloven. Het concept van Qontact is in mijn ogen een pareltje en uniek op de markt. Het vormt een all-in-one pakket. Doelgerichte events, communiceren op de juiste manier, een kostenbesparende payroll service en dit alles aan een correcte prijs. De puzzel past perfect in elkaar."

Debbie Stas, Sven Van der Meiren & Pedro Bonnet

Qontact

Sven 0498 79 66 60 || Pedro 0498 11 01 01

Keelstraat 94

3800 Sint-Truiden

www.qontact.be