Logo Qontact

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

Je concurrent als uitdaging

Solalux

26 mei 2015

Solalux, zoals we het vandaag kennen, werd in 2012 opgericht door Dimitri Wiels die voordien al langer actief was als zelfstandige. Oorspronkelijk lagen zijn roots in de elektriciteitswerken maar door de jaren heen is hij zich gaan specialiseren in zonnewering, rolluiken, sectionale poorten en terrasoverkappingen. Als zaakvoerder legt hij de lat hoog voor zichzelf. Dit verwacht hij ook van zijn leveranciers want volgens hem moet je kwaliteit en service nastreven om je concurrenten bij te blijven.

QONTACT / Jullie zitten in een bijzonder concurrentiële markt. Hoe pakken jullie dit aan?


Dimitri: “Als je als ondernemer operationeel bent in een sterk concurrentiële markt komt het erop aan om dag in dag uit goede service te geven.”

QONTACT / Dit zegt elke ondernemer, maar hoe maken jullie dit waar?

Dimitri: “Bij Solalux trachten we een snelle, persoonlijke en kwalitatieve service op maat van onze klanten te bieden. Als je vandaag bij ons bijvoorbeeld rolluiken bestelt, heb je ze volgende week geplaatst aan jouw gevel hangen. Ik wil mensen vijf jaar nadat ik bij hen een product geplaatst heb, nog onder ogen komen. Je hebt mensen die hun werk goed willen doen en mensen die perfectie nastreven, ikzelf behoor tot de tweede categorie. Ik wil mijn producten door en door kennen. Enkel vanuit deze visie doe ik zaken, ik hou mijn handen af van minderwaardige producten om aan goedkopere prijzen te werken zoals ik wel eens zie binnen mijn branche.”

“Ik wil mensen vijf jaar nadat ik bij hen een product geplaatst heb, nog onder ogen komen.”

QONTACT / Hoe kan je als bedrijf nog groeien in een markt met veel concurrentie?

Dimitri: “Kijk rondom je en verder dan je neus lang is. Probeer stap voor stap je grenzen te verleggen. We zoeken voortdurend naar niches en trachten in te spelen op ontwikkelingen om daarna onze business hierop af te stemmen. Zo gaan we in de nabije toekomst van start met zonnewering binnenshuis en spitsen we ons ook toe op zonnezeilen, waar we momenteel met het product aanwezig zijn in de regio. Kijk uit en let goed op waar anderen in de markt mee bezig zijn en tracht dan het verschil te maken. We gaan op zoek naar unieke en innovatieve merken, hierdoor trachten we de exclusiviteit ervan te bekomen. Je moet voortdurend investeren in bekendheid en een goede naam want klanten worden je niet in de schoot geworpen. We zien dat de klanten veel meer opzoeken en bewuster kiezen met wie ze in zee gaan.”

Dimitri Wiels

Solalux

0471 70 53 53

Sterrebos 68

3512 Stevoort

www.solalux.be